Ετικέτες

,

Γνωστή για τα επαναστατικά της τραγούδια μα και τη δράση. Ασχολείται (δίχως να περιορίζεται σε αυτό) με αξιοζήλευτο πάθος  με το ζήτημα της πάλης των φύλων, της διεκδίκησης της ελευθερίας του ανθρώπου και της ψυχοφθόρας μάχης της γυναίκας να κερδίσει τον ολόδικό της εαυτό μέσα στο δοτό σύστημα της κοινωνίας — άλλοτε με ροκ κι άλλοτε με κάντρι τραγούδια γραμμένα και ερμηνευμένα από την ίδια, και πρόσφατα με ποίηση (ο δίσκος Reprieve 2006, και οι συλλογές Self-Evident 2004, Verses 2007). Ο τελευταίος της δίσκος τιτλοφορείται Red Letter Year (2008). Η μουσική είναι αυτό που ξέρει να κάνει: είναι μόνο 38 χρόνων κι έχει κυκλοφορήσει μέσα σε 18 χρόνια πάνω από 20 δίσκους. Πιο κάτω ένα παλιότερό της τραγούδι, το ομότιτλο του δίσκου της Not A Pretty Girl (1995), που προσπάθησα να αποδώσω στα ελληνικά.

Άννι ντι Φράνκο

Όμορφο κορίτσι όχι

Δεν είμαι ένα όμορφο κορίτσι / Δεν είναι αυτή η δουλειά μου / Δεν είμαι καμιά γυναίκα που ψάχνει απεγνωσμένα άντρα / Και δεν χρειάζομαι σωτήρες / Γι’ αυτό άσε με κάτω, πανκ / Ίσως και να προτιμούσες μια νεραϊδοπαρθένα / Δεν υπάρχει ένα γατάκι εγκλωβισμένο κάπου σε ένα κλαδί;

Δεν είμαι ένα θυμωμένο κορίτσι / Φαίνεται, λοιπόν, πως τους ξεγέλασα όλους / Κάθε που λέω κάτι δύσκολο για τον ψυχισμό τους / Το χρεώνουν στο θυμό μου / Και ποτέ στο φόβο το δικό τους / Και φαντάσου να είσαι ένα κορίτσι / Που προσπαθεί όλα επιτέλους να τα ομολογήσει / Ακόμη κι αν ξέρει πως θα προτιμούσαν / Ανέντιμη να ‘σαι και ευχάριστη

Και λυπάμαι / Μα δεν είμαι νεραϊδοπαρθένα / Και δεν είμαι ένα γατάκι εγκλωβισμένο κάπου σε ένα κλαδί
Και γενικά η γενιά μου / Δεν θα πέθαινε σκλάβα του άντρα / Και γενικά συμφωνώ με αυτό / Το πρόβλημα είναι που πρέπει να έχεις για τον εαυτό σου μια εναλλακτική / Και η αφύπνιση μου ανήκει, την έχω κερδίσει / Δουλεύω τη ζωή μου όλη / Και είμαι πατριώτισσα / Δίνω τη δίκαιη μάχη / Και αν δεν υπάρχουν γυναίκες που χρειάζονται τον άντρα / Κι αν αυτό το ‘ξερα και την μπλόφα σου αντιμετώπισα; / Δεν νομίζεις πως κάθε γατάκι βρίσκει πάντα τον τρόπο να κατέβει; / Έρθεις δεν έρθεις

Δεν είμαι ένα όμορφο κορίτσι / Δεν θέλω να είμαι απλώς ένα όμορφο κορίτσι / Όχι θέλω να είμαι πολύ περισσότερα από όμορφο κορίτσι

Η ιστοσελίδα της Ani DiFranco εδώ

